Vad är uppkopplade hissar?

Uppkopplade hissar (connected lifts) är när IoT (Internet of Things) och hissar strålar samman Med den här tekniken kan hissar vidarebefordra information om sitt användande och sin status i realtid, vilket ger en helt ny dimension åt idén med förebyggande underhåll och öppnar vägen för en ny generation av tjänster.

Connected Lifts by MP: hissar som är kopplade till dig

För oss innebär uppkopplade hissar ett sätt att ge dig mer personlig service, fullt anpassad efter dina behov. Det är ett sätt att stärka våra grundvärderingar, som utgjort kärnan i vårt arbete sedan MP grundades 1988 och som gjort att vi kunnat installera över 130 000 hissar över hela världen.

Kopplingen mellan dig och våra värderingar får nu en större betydelse.

Vi tycker om att skapa ett speciellt förhållande med våra kunder och användare, så att vi förstår deras behov och kan ge dem enastående service. Våra hissar har alltid kopplat samman oss med våra kunder och användare, och tack vare våra uppkopplade hissar kommer vi ännu närmare varandra.
Det här är något som utgör kärnan i allt vi gör. Vad skulle kunna vara viktigare än din personals, dina kunders och dina användares liv och välmående? Uppkopplingen i våra hissar innebär att vi nu kan förutse eventuella problem. Därmed är de alltid säkra och fungerande.
Vi hedrar våra åtaganden mot våra kunder och leverantörer genom ärlighet och lojalitet. Vi är partners med delade intressen. Med den här tekniken kan våra hissar kommunicera direkt, vilket ger total transparens och förbättrar den service som erbjuds.
Vi har ett brinnande intresse för hissvärlden. Därför älskar vi att hitta på nya idéer som förbättrar våra kunders liv, och sedan förverkliga dem. Våra uppkopplade hissar är ett direkt resultat av det här nytänkandet, som leder till innovationer i passagerarerfarenhet, pålitlighet och livslängd.
Vi nöjer oss inte med vad våra kunder och användare förväntar sig av oss och våra hissar, utan går ännu längre i vår strävan efter förträfflighet. Våra internetuppkopplade hissar är ett steg framåt på den här vägen och vi är ett av de första företagen som inför den här tekniken i alla våra hissar.

MP:s innovationer – kopplingen mellan oss

MP utvecklar vi vår egen IoT-teknik. Vi har utvecklat innovationer som idag är verklighet och som utgör kopplingen mellan oss och din hiss, så att allt fungerar som det ska.

MP ecoGO-styrenheter

Det här är hjärnan i de här hissarna, en digital internetansluten styrenhet som anses vara en av de bästa på marknaden. Information om användning och status skickas via hissens telefonlinje, så att fjärrunderhåll och reparationer kan utföras.

MP:s tilläggsutrustning för uppkoppling

I äldre hissar som saknar den digitala styrenheten MP ecoGO, innebär tilläggsutrustningen för uppkoppling att din hiss kan ansluta till internet för att skicka och ta emot data. Den här utrustningen är kompatibel med MP-hissar och även vissa hissar från andra märken.

MP:s plattform

Vi har skapat en molnbaserad plattform som gör att våra hissar kan kommunicera med vårt teknikteam. Det kan behandla alla data som skickas från hissarna och göra dem tillgängliga. Dessutom möjliggör det fjärrunderhåll och reparationer som gör att eventuella problem kan förutses och hissens livslängd förbättras.

Anpassat MP-underhåll

Våra internetanslutna hissar gör att vi kan erbjuda dig ett underhåll som är helt anpassat till egenskaperna hos din hiss och hur den används. Vi kan erbjuda dig skräddarsydda kontrakt samt lättillgänglig och effektiv service. Vi ser det som en hederssak att alltid hålla kontakt med dig och din hiss för att se till att den aldrig sviker dig.

VÅR KOPPLING TILL DIG

Kontakta oss för att få råd om våra hissar eller mer information.

Var god vänta...

LADDA NER VÅRA KATALOGER 

Om ni önskar information i utskriftsformat eller för vidarebefordran, ladda ner våra kataloger i PDF.

”Connected

Lifts”

i ordets alla bemärkelser

Hos MP handlar ”Connected Lifts” om mycket mer än att bara ansluta hissen till internet. Det är även ett sätt att stärka vårt företags grundvärderingar och erbjuda mer personliga och effektiva tjänster.

Vad är
uppkopplade hissar?

Uppkopplade hissar (connected lifts) är när IoT (Internet of Things) och hissar strålar samman Med den här tekniken kan hissar vidarebefordra information om sitt användande och sin status i realtid, vilket ger en helt ny dimension åt idén med förebyggande underhåll och öppnar vägen för en ny generation av tjänster.

VANLIGA FRÅGOR
Både och. Tekniken som används i uppkopplade hissar är en verklighet som hisstillverkare, installationsföretag och underhållsföretag utnyttjar fullt ut. Men i framtiden ser den här tekniken ut att kunna skapa verkliga förändringar och omvälvningar i hissvärlden, genom nya lösningar.
Ingenting särskilt. Om din byggnad kan installera en hiss så kan den installera en uppkopplad hiss. Den nuvarande teknologin och teknikerna som används för att installera hissar gör att det är möjligt i de allra flesta fall.
Beroende på vilket märke det är på hissen, kan tillverkaren ha extra anslutningsutrustning som förvandlar din hiss till en uppkopplad hiss. MP har den här sortens utrustning, som är kompatibel med alla våra MP-hissar och även vissa hissar från andra märken.
Ditt hiss- och underhållsföretag kan kommunicera direkt med varandra. Det gör det möjligt att fjärrövervaka statusen på din hiss i realtid och upptäcka problem automatiskt. Dessutom kan visst underhållsarbete fjärrstyras. Det förenklar underhållet av din hiss och optimerar effektiviteten, säkerheten och livslängden.
Uppkopplade hissar till fördel för användarna. Framstegen inom telekommunikation har gjort att den traditionella analoga telefonen har ersatts med en enda digital linje, som kan skicka både ljud och data, vilket innebär att hissen kan skicka och ta emot information. Därmed kan de här hissarna hantera M2M (maskin till maskin)-protokoll, vilket innebär att de kan bli uppkopplade till IoT (Internet of Things) och att maskinerna kan kommunicera med varandra via internet. Det här används för att förbättra hissens underhållsprotokoll och system.
Den här tekniken är inte särskilt dyr och allt som krävs är en aktiv telefonlinje. MP skickar med allt som behövs för att tekniken i uppkopplade hissar ska installeras i våra hissar. I äldre MP-hissar har vi tilläggsutrustning som gör att de kan omvandlas till internetuppkopplade hissar.
Inga alls eftersom hissen ansluter till internet via telefonlinjen som den måste ha.
Förbättra hiss funktionen. IoT (Internet of Things) är det sätt som internet används för att göra så att maskiner kan kommunicera med varandra (M2M). Den tekniken används för alla möjliga vardagliga saker, där hissar är ett exempel. En uppkopplad hiss kan bland annat kommunicera med företaget som sköter underhållet eller en reservdelsleverantör, och även få information om vilken tid det är på dygnet så att den minskar hur mycket den låter. IoT öppnar en massa möjligheter för drift och underhåll av hissar.
Kundanpassade kontrakt. Förutom att vår teknik gör att hissens status kan fjärrövervakas dygnet runt, och även förutse möjliga problem, ger den oss möjlighet att hålla koll på dina och hissens behov, så att vi kan erbjuda ett anpassat kontrakt till ett mycket konkurrenskraftigt pris.

Connected Lifts by MP:
hissar som är kopplade till dig

För oss innebär uppkopplade hissar ett sätt att ge dig mer personlig service, fullt anpassad efter dina behov. Det är ett sätt att stärka våra grundvärderingar, som utgjort kärnan i vårt arbete sedan MP grundades 1988 och som gjort att vi kunnat installera över 130 000 hissar över hela världen.

KOPPLINGEN MELLAN DIG OCH VÅRA VÄRDERINGAR FÅR NU EN STÖRRE BETYDELSE.
Vi tycker om att skapa ett speciellt förhållande med våra kunder och användare, så att vi förstår deras behov och kan ge dem enastående service. Våra hissar har alltid kopplat samman oss med våra kunder och användare, och tack vare våra uppkopplade hissar kommer vi ännu närmare varandra.
Vi hedrar våra åtaganden mot våra kunder och leverantörer genom ärlighet och lojalitet. Vi är partners med delade intressen. Med den här tekniken kan våra hissar kommunicera direkt, vilket ger total transparens och förbättrar den service som erbjuds.
Det här är något som utgör kärnan i allt vi gör. Vad skulle kunna vara viktigare än din personals, dina kunders och dina användares liv och välmående? Uppkopplingen i våra hissar innebär att vi nu kan förutse eventuella problem. Därmed är de alltid säkra och fungerande.
Vi har ett brinnande intresse för hissvärlden. Därför älskar vi att hitta på nya idéer som förbättrar våra kunders liv, och sedan förverkliga dem. Våra uppkopplade hissar är ett direkt resultat av det här nytänkandet, som leder till innovationer i passagerarerfarenhet, pålitlighet och livslängd.
Vi nöjer oss inte med vad våra kunder och användare förväntar sig av oss och våra hissar, utan går ännu längre i vår strävan efter förträfflighet. Våra internetuppkopplade hissar är ett steg framåt på den här vägen och vi är ett av de första företagen som inför den här tekniken i alla våra hissar.

MP:s innovationer
– kopplingen mellan oss

MP utvecklar vi vår egen IoT-teknik. Vi har utvecklat innovationer som idag är verklighet och som utgör kopplingen mellan oss och din hiss, så att allt fungerar som det ska.

null

Det här är hjärnan i de här hissarna, en digital internetansluten styrenhet som anses vara en av de bästa på marknaden. Information om användning och status skickas via hissens telefonlinje, så att fjärrunderhåll och reparationer kan utföras.

MP ecoGO-styrenheter
null

I äldre hissar som saknar den digitala styrenheten MP ecoGO, innebär tilläggsutrustningen för uppkoppling att din hiss kan ansluta till internet för att skicka och ta emot data. Den här utrustningen är kompatibel med MP-hissar och även vissa hissar från andra märken.

MP:s tilläggsutrustning för uppkoppling
null

Vi har skapat en molnbaserad plattform som gör att våra hissar kan kommunicera med vårt teknikteam. Det kan behandla alla data som skickas från hissarna och göra dem tillgängliga. Dessutom möjliggör det fjärrunderhåll och reparationer som gör att eventuella problem kan förutses och hissens livslängd förbättras.

MP:s plattform
null

Våra internetanslutna hissar gör att vi kan erbjuda dig ett underhåll som är helt anpassat till egenskaperna hos din hiss och hur den används. Vi kan erbjuda dig skräddarsydda kontrakt samt lättillgänglig och effektiv service. Vi ser det som en hederssak att alltid hålla kontakt med dig och din hiss för att se till att den aldrig sviker dig.

Anpassat MP-underhåll

CONNECTING WITH YOU

Get in touch with us for advice on our lifts or for further information.

Var god vänta...

LADDA NER VÅRA KATALOGER

Om ni önskar information i utskriftsformat eller för vidarebefordran, ladda ner våra kataloger i PDF.

Personlig kundtjänst

Vi är alltid tillgängliga!
Dygnet runt, 365 dagar

(+46) 010 788 1200


Tveka inte att kontakta oss, du kommer att få hjälp av specialiserad teknisk personal som kommer svara på alla era frågor.

Felanmälan

(+46) 010 788 1200