Uppkopplade hissar, framtidens teknik för att göra ditt liv enklare.
Gör att hissen kan kommunicera via nätet för att tillhandahålla information i realtid om användning och status. Det här ger en ny dimension åt förebyggande underhåll och öppnar dörren för en helt ny generation av tjänster.
En uppkopplad hiss kan övervakas i realtid dygnet runt, året om. Detta gör det lättare att:
- Alla typer av incidenter kan upptäckas direkt.
- Förkorta tiden för att utföra service, underhållsarbete och räddningsåtgärder.
Uppkopplade Hissar
Uppkopplade hissar handlar om mycket mer än att bara ansluta hissen till internet, det är ett sätt att ge dig mer personlig service, fullt anpassad efter din behov.
Eftersom data från hissen hela tiden samlas in och analyseras kan man:
Förlänga hissens livslängd
Optimera väntetiderna
Minska driftstoppen och öka tillgängligheten
Förbättra ekoeffektiviteten och sänka energiförbrukningen
En säkrare hiss.
Koppla upp dig mot din hiss, oavsett var du befinner dig.
Kontrollera all information om din hiss via din smartmobil.
Få tillgång till alla dina data, var som helst och när som helst.
Visa anpassade meddelanden och kommunicera med personerna som befinner sig i hissen, i realtid.
Det bästa sättet att spara på.
Se till att din hiss programvara alltid är uppdaterad.
Kompatibilitet med alla fabrikat.
SÄKERHET
Övervakning av hissen i realtid.
Centralen för teknisk service får automatiskt information om oförutsedda incidenter och kan ligga på framkant vad gäller passagerare som fastnar i hissar, en hiss som har ett tekniskt fel och så vidare.
Och det här är bara början!
FJÄRRANSLUTNING
HISS TILLGÄNGLIGHET
Ökar hissens tillgänglighet.
Förkortar driftstoppen.
Gör att det går snabbare att åtgärda tekniska fel.
Och det här är bara början!
HISSEN I DIN SMARTMOBIL
Med hjälp av appen MP Callmylift kan man kalla på hissen via appen utan att behöva använda hissknapparna. Dessutom kan man ringa nödsamtal direkt från appen.
Och det här är bara början!
TRANSPARENS
Via appen MP Mylift får du tillgång till användningsdata om hissen samt en rad dokument, som fakturor eller rapporter med felanmälningar.
Och det här är bara början!
DIREKTKONTAKT MED HISSKORGEN
Multimediaskärmen inne i hissen blir en digital anslagstavla i din fastighet.
Och det här är bara början!
ENERGIEFFEKTIVITET
Genom att identifiera hissens användningsmönster kan man optimera parametrar för att minska energiförbrukningen.
Och det här är bara början!
IOL (INTERNET OF LIFTS)
Med hjälp av digitalisering kan man studera användningsmönstren under hissens livslängd så att driften hela tiden är optimal.
Och det här är bara början!
ALLA FABRIKAT
Vi kan övervaka din hiss, oavsett vilket fabrikat den är av. Vi övervakar den för att öka tillgängligheten, optimera väntetiderna och sänka energiförbrukningen.
Och det här är bara början!
-
-
SÄKERHET
Övervakning av hissen i realtid.
Centralen för teknisk service får automatiskt information om oförutsedda incidenter och kan ligga på framkant vad gäller passagerare som fastnar i hissar, en hiss som har ett tekniskt fel och så vidare.
Och det här är bara början!
-
-
FJÄRRANSLUTNING
HISS TILLGÄNGLIGHET
Ökar hissens tillgänglighet.
Förkortar driftstoppen.
Gör att det går snabbare att åtgärda tekniska fel.
Och det här är bara början!
-
-
HISSEN I DIN SMARTMOBIL
Med hjälp av appen MP Callmylift kan man kalla på hissen via appen utan att behöva använda hissknapparna. Dessutom kan man ringa nödsamtal direkt från appen.
Och det här är bara början!
-
-
TRANSPARENS
Via appen MP Mylift får du tillgång till användningsdata om hissen samt en rad dokument, som fakturor eller rapporter med felanmälningar.
Och det här är bara början!
-
-
DIREKTKONTAKT MED HISSKORGEN
Multimediaskärmen inne i hissen blir en digital anslagstavla i din fastighet.
Och det här är bara början!
-
-
ENERGIEFFEKTIVITET
Genom att identifiera hissens användningsmönster kan man optimera parametrar för att minska energiförbrukningen.
Och det här är bara början!
-
-
IOL (INTERNET OF LIFTS)
Med hjälp av digitalisering kan man studera användningsmönstren under hissens livslängd så att driften hela tiden är optimal.
Och det här är bara början!
-
-
ALLA FABRIKAT
Vi kan övervaka din hiss, oavsett vilket fabrikat den är av. Vi övervakar den för att öka tillgängligheten, optimera väntetiderna och sänka energiförbrukningen.
Och det här är bara början!
SÄKERHET
Övervakning av hissen i realtid.
Centralen för teknisk service får automatiskt information om oförutsedda incidenter och kan ligga på framkant vad gäller passagerare som fastnar i hissar, en hiss som har ett tekniskt fel och så vidare.
Och det här är bara början!
FJÄRRANSLUTNING
HISS TILLGÄNGLIGHET
Ökar hissens tillgänglighet.
Förkortar driftstoppen.
Gör att det går snabbare att åtgärda tekniska fel.
Och det här är bara början!
HISSEN I DIN SMARTMOBIL
Med hjälp av appen MP Callmylift kan man kalla på hissen via appen utan att behöva använda hissknapparna. Dessutom kan man ringa nödsamtal direkt från appen.
Och det här är bara början!
TRANSPARENS
Via appen MP Mylift får du tillgång till användningsdata om hissen samt en rad dokument, som fakturor eller rapporter med felanmälningar.
Och det här är bara början!
DIREKTKONTAKT MED HISSKORGEN
Multimediaskärmen inne i hissen blir en digital anslagstavla i din fastighet.
Och det här är bara början!
ENERGIEFFEKTIVITET
Genom att identifiera hissens användningsmönster kan man optimera parametrar för att minska energiförbrukningen.
Och det här är bara början!
IOL (INTERNET OF LIFTS)
Med hjälp av digitalisering kan man studera användningsmönstren under hissens livslängd så att driften hela tiden är optimal.
Och det här är bara början!
ALLA FABRIKAT
Vi kan övervaka din hiss, oavsett vilket fabrikat den är av. Vi övervakar den för att öka tillgängligheten, optimera väntetiderna och sänka energiförbrukningen.
Och det här är bara början!
ANPASSA DIN HISS OCH TA DEN TILL EN HELT NY NIVÅ MED STYRENHETEN MP ECOGO OCH VÅR PLATTFORM SIGMA4LIFTS
STYRENHETEN IMP ECOGO
Hissens hjärna är en digital styrenhet med fullständig anslutningsbarhet som anses vara en av de bästa på marknaden. Med hjälp av hissens telefonlinje skickar den data om användning och tillstånd och möjliggör fjärrstyrning av underhålls- och reparationsarbeten.
MP:S TILLÄGGSENHET FÖR ANSLUTNING
I äldre hissar som inte har en digital styrenhet som MP EcoGo kan vår tilläggsenhet tillhandahålla nödvändiga anslutningar för att hissen ska kunna skicka och ta emot data. Den är kompatibel med MP-hissar och vissa hissar från andra tillverkare.
MP-TILLVERKARE
Vi har skapat en plattform i molnet som hjälper våra hissar att kommunicera med det tekniska teamet. Den bearbetar de uppgifter som skickas av varje hiss och gör dem tillgängliga. Dessutom gör den det möjligt att utföra reparations- och underhållsarbeten på distans för att förebygga eventuella incidenter och optimera hissens livslängd.
FÖRDELARNA MED EN UPPKOPPLAD HISS
Det är nutid och framtid. Teknologin för Connected Lifts är en aktuell verklighet som tillverkare, montörer och underhållstekniker tillämpar och utnyttjar enligt sina möjligheter. Även om det gäller i verklighet som redan används så förutses nya funktioner och fördelar med denna teknologi i framtiden.
Ingenting särskilt. Om det går att installera en hiss i byggnaden så går det att installera en ansluten hiss. Med hjälp av de medel som finns idag för att installera en hiss i en byggnad så är det möjligt att installera den i de flesta fall.
Beroende på vilken hisstillverkare det är, kan det finnas tilläggsutrustning för att göra om hissen till en ansluten hiss med teknologin Connected Lifts. MP har den här typen av tilläggsutrustning som är kompatibel med alla MP-hissar och en del hissar från andra tillverkare.
Hissen och underhållsföretaget kan kommunicera direkt. Detta gör det möjligt att övervaka hissens skick på distans i realtid, och alla incidenter kan därmed detekteras automatiskt. Det gör det dessutom möjligt att genomföra vissa underhållsarbeten på distans. Detta underlättar underhåll av hissen samt optimerar dess drift, säkerhet och livslängd.
Ansluta hissar med andra system till fördel för användarna. Utvecklingen av telekommunikationer har inneburit att den traditionella analoga telefonen är obligatorisk i hissar. En linje som gör det möjligt att överföra röst och data, och hissen kan därmed skicka och ta emot information. På så sätt är hissen även förberedd för att klara M2M-protokoll (machine 2 machine), och därmed även för att anslutas till sakernas internet, där maskiner kommunicerar med varandra via nätet. Detta används för att förbättra protokoll och underhållssystem för hissarna.
Den här typen av teknologi är inte särskilt dyr, och den underhålls genom att se till att det finns en aktiv telefonlinje, vilket ändå är obligatoriskt. MP inkluderar allt som behövs för teknologin bakom Connected Lifts i sina nya hissar. För äldre hissar har MP tilläggsutrustning för att göra om dem till anslutna hissar.
Anslutningen görs via hissens telefonlinje.
Det förbättrar hissarnas drift.
Sakernas internet kallas det när maskiner är anslutna för att kunna kommunicera med varandra. Det här inkluderar alla typer av saker som vi har i vårt vardagsliv, som t.ex. hissar. En ansluten hiss kan kommunicera med underhållstjänsten eller ta emot information om tid för att minska buller t.ex. Sakernas internet öppnar nya möjligheter för hissar och dess underhåll.
Utöver möjligheten att kontrollera hissens skick på avstånd dygnet runt och eventuella incidenter kan vår teknologi hjälpa dig att kontrollera hissens behov så att vi kan erbjuda dig ett personlig anpassat avtal.
HÄMTA DET TEKNISKA DATABLADET
FÖR PLATTFORMEN SIGMA4LIFTS
Hämta vårt datablad för att få all information du behöver om vårt verktyg.